GULOVÁ, Lenka. Reflexe k tématu vzdělávání v kontextu romské populace. In Kaleja, M. a kol. Romové - otázky a odpovědi v českém a slovenském kontextu. 1.vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2012, s. 138-155. ISBN 978-80-7464-175-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflexe k tématu vzdělávání v kontextu romské populace
Název česky Reflexe k tématu vzdělávání v kontextu romské populace
Název anglicky Reflection on the Topic of Education in context with the Romani Population
Autoři GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1.vyd. Ostrava, Romové - otázky a odpovědi v českém a slovenském kontextu. od s. 138-155, 18 s. 2012.
Nakladatel Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063601
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7464-175-6
Klíčová slova česky Sociálně znevýhodněné skupiny; Romové; diskriminace; předsudky; náročné prostředí; studium; aktivizace; většinová populace; výzkumná analýza; otevřené kódování; zakotvená teorie; segregace
Klíčová slova anglicky Socially disadvantaged groups; Romani; discrimination; prejudice; difficult environment; study; actuation; majority population; research; analysis; open coding; Grounded Theory; segregation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 5. 4. 2013 15:56.
Anotace
Kapitola se zaměřuje na problematiku romské populace, předkládá možnosti aktivizace sociálně znevýhodněných skupin a upozorňuje na náročnou situaci Romů v oblasti vzdělávání, kde se objevuje určitá segregace a diskriminace romských žáků. Výzkumné šetření poukazuje na předsudky většinové společnosti vůči Romům tak, jak je vnímají romští studenti. Analýza ukazuje možné souvislosti mezi diskriminací, předsudky a přístupem romské popuace ke vzdělávání. Dále si všímá mechanismů inkluze, mezi které patří profese asistenta pedagoga v prostředí školy.
Anotace anglicky
The chapter is concerned with the issue of the Romani population, suggests ways of actuating socially disadvantaged groups and points out the difficulty of the Romani people with education, which is to a certain degree segregated and discriminating towards Romani pupils. The research brings into attention the prejudice perceived by Romani students held against them by the majority. The analysis discovers possible links between discrimination, prejudice and the approach of the Romani population towards education. It further notices means of inclusion, such as the role of teacher assistants at schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 22:25