2012
Multikulturní výchova jako přirozená součást vzdělávání
GULOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Multikulturní výchova jako přirozená součást vzdělávání
Název anglicky
Multicultural Education as an Intrinsic Part of Education
Autoři
GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Olomouc, Jinakost, předsudky, multikulturalismus: Možnosti a limity multikulturní výchovy. od s. 83-99, 17 s. 2012
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063602
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-3287-8
UT WoS
000372209900004
Klíčová slova anglicky
Multicultural education; diversity of school; environment; research analysis qualitative; research; strategy socially disadvantaged groups; students; teachers; prejudice
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2019 12:05, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola zpracovává téma multikulturní výchovy v kontextu teorie, praxe a výzkumu. Zabývá se multikulturní výchovou jako součástí vzdělávání pedagogických pracovníků, otevírá téma diverzity školního prostředí a zachycuje různé přístupy k multikulturní výchově, zejména v prostředí škol. Výzkumné šetření předkládá analýzu výzkumu, který mapoval předsudky studentů učitelských oborů a nabízí řešení, jak s předsudečností učitelů pracovat.
Anglicky
The chapter discusses the topic of multicultural education in context with theory, application and research. It is concerned with multicultural education as a part of the training of teachers, addresses the issue of diversity of the school environment and unveils various approaches to multicultural education, especially at schools. The analysis examines research focused on the survey of prejudice of trainee teachers and suggests ways of coping with it.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|