C 2012

Strategie adaptace dětí s „problémovým“ chování a jejich úloha v rámci informované intervence

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Strategie adaptace dětí s „problémovým“ chování a jejich úloha v rámci informované intervence

Název anglicky

Different Adaptation Strategies of Children with “Problematic” Behaviour and the Role of These Strategies within the Process of Informed Intervention

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování, od s. 35-41, 7 s. 2012

Nakladatel

MUNI PRESS

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063652

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6134-7

Klíčová slova česky

dítě s problémy v chování; poruchy chování; etopedie; adaptační strategie; informovaná intervence; individuální edukační potřeba.

Klíčová slova anglicky

children with behavioural difficulties; conduct disorder; adaptation strategies; informed intervention; individual educational need.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 17:17, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Autor se v textu věnuje čtyřem postojovým adaptačním strategií dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování. Navazuje tak na závěry svého kvalitativního výzkumu, zaměřeného na pohled těchto dětí na své chování a situaci. Strategie jsou v textu uchopeny coby specifické odlišnosti „problémových“ dětí. Jako odlišnosti jsou tyto strategie jedním z východisek pro tzv. informovanou intervenci, neboť potenciálně i reálně zakládají zvláštní individuální edukační potřeby těchto dětí. Efektivní intervenční strategie by měla podobné odlišnosti a potřeby respektovat a využívat je při plánování a realizaci na dítě zaměřené intervence.

Anglicky

The author describes four adaptation strategies of children with behavioural difficulties or with conduct disorder. The strategies were described within author's qualitative reserarch. These strategies are taken as specific individual differences that constitute individual educational needs of these children, serving as a basis of informed intervention. Informed intervention respects these individual educational needs and one of its aims is to meet them.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

KCervenka_MONO_EPDRPCH_-_Odlisne_adaptace_deti_s_problemovym.doc
Požádat o autorskou verzi souboru
Voj-Cer_-_edukacni_potreby_deti_vriziku_-_obalka.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Voj-Cer_-_edukacni_potreby_deti_vriziku_-_prvni_strany_-_obsah_-_posledni_strana.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru