2012
Strategie adaptace dětí s „problémovým“ chování a jejich úloha v rámci informované intervence
ČERVENKA, KarelZákladní údaje
Originální název
Strategie adaptace dětí s „problémovým“ chování a jejich úloha v rámci informované intervence
Název anglicky
Different Adaptation Strategies of Children with “Problematic” Behaviour and the Role of These Strategies within the Process of Informed Intervention
Autoři
ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování, od s. 35-41, 7 s. 2012
Nakladatel
MUNI PRESS
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063652
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6134-7
Klíčová slova česky
dítě s problémy v chování; poruchy chování; etopedie; adaptační strategie; informovaná intervence; individuální edukační potřeba.
Klíčová slova anglicky
children with behavioural difficulties; conduct disorder; adaptation strategies; informed intervention; individual educational need.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 17:17, Dana Nesnídalová
V originále
Autor se v textu věnuje čtyřem postojovým adaptačním strategií dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování. Navazuje tak na závěry svého kvalitativního výzkumu, zaměřeného na pohled těchto dětí na své chování a situaci. Strategie jsou v textu uchopeny coby specifické odlišnosti „problémových“ dětí. Jako odlišnosti jsou tyto strategie jedním z východisek pro tzv. informovanou intervenci, neboť potenciálně i reálně zakládají zvláštní individuální edukační potřeby těchto dětí. Efektivní intervenční strategie by měla podobné odlišnosti a potřeby respektovat a využívat je při plánování a realizaci na dítě zaměřené intervence.
Anglicky
The author describes four adaptation strategies of children with behavioural difficulties or with conduct disorder. The strategies were described within author's qualitative reserarch. These strategies are taken as specific individual differences that constitute individual educational needs of these children, serving as a basis of informed intervention. Informed intervention respects these individual educational needs and one of its aims is to meet them.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|