2012
Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci
ČERVENKA, KarelZákladní údaje
Originální název
Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci
Název anglicky
Different Strategies of Adaptation of Children with behavioral disorders
Autoři
ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, Križovatky III : Prevýchova včera a dnes. A zajtra? od s. 111-115, 5 s. 2012
Nakladatel
FICE v SR - Medzinárodná spoločnosť výchovných komunít
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063653
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-969253-6-0
Klíčová slova česky
poruchy chování; labeling; intervence; speciální pedagogika
Klíčová slova anglicky
behavioral disorders; labeling; intervention; special education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 15:54, Dana Nesnídalová
V originále
V příspěvku budou představena vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřoval na pohled dětí s poruchami chování na svou vlastní situaci a sebe sama v kontextu jejich „problémovosti“. Příspěvek nabídne vhled do části jejich zkušenosti, do zkušenosti „být problémový“. Terénem výzkumu bylo preventivě výchovné zařízení a participanty byli klienti tohoto zařízení. Budou představeny dva typické postoje těchto dětí vůči změně jejich „problematické“ situace. Jelikož inkluzivní intervence respektuje potřeby dětí, je důležité znát i pohled dětí samotných na svět i sebe sama. Oba typy postojů budou uchopeny právě v kontextu inkluzivní intervence jako odlišnosti, jež zakládají specifické edukační potřeby a jež je při plánování intervence potřeba zohledňovat.
Anglicky
The text deals with partial findings of qualitative research focused on children with behavioral disorders and their point of view. The author presents four typical strategies used by these children to adapt to their "problematic" life situation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|