D 2012

Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci

Název anglicky

Different Strategies of Adaptation of Children with behavioral disorders

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Križovatky III : Prevýchova včera a dnes. A zajtra? od s. 111-115, 5 s. 2012

Nakladatel

FICE v SR - Medzinárodná spoločnosť výchovných komunít

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063653

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-969253-6-0

Klíčová slova česky

poruchy chování; labeling; intervence; speciální pedagogika

Klíčová slova anglicky

behavioral disorders; labeling; intervention; special education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 15:54, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

V příspěvku budou představena vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřoval na pohled dětí s poruchami chování na svou vlastní situaci a sebe sama v kontextu jejich „problémovosti“. Příspěvek nabídne vhled do části jejich zkušenosti, do zkušenosti „být problémový“. Terénem výzkumu bylo preventivě výchovné zařízení a participanty byli klienti tohoto zařízení. Budou představeny dva typické postoje těchto dětí vůči změně jejich „problematické“ situace. Jelikož inkluzivní intervence respektuje potřeby dětí, je důležité znát i pohled dětí samotných na svět i sebe sama. Oba typy postojů budou uchopeny právě v kontextu inkluzivní intervence jako odlišnosti, jež zakládají specifické edukační potřeby a jež je při plánování intervence potřeba zohledňovat.

Anglicky

The text deals with partial findings of qualitative research focused on children with behavioral disorders and their point of view. The author presents four typical strategies used by these children to adapt to their "problematic" life situation.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

krizovatky_III_-_uvodni-zaverecna.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
krizovatky_III_-_text.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru