KOUTSKÁ, Mariana. Kulturní instituce ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. In PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 141-149. ISBN 978-80-210-6101-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kulturní instituce ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ
Název anglicky Cultural Institutions in Primary Education of Deaf Pupils
Autoři KOUTSKÁ, Mariana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. od s. 141-149, 9 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063679
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6101-9
Klíčová slova česky neslyšící žáci; vzdělávání; kulturní instituce; muzeum; divadlo; knihovna; RVP ZV; přístupnost
Klíčová slova anglicky deaf pupils; education; cultural institution; museum; theatre; library; Framework Education Program for Primary School; accessibility
Změnil Změnila: Mgr. MgA. Mariana Chytilová, Ph.D., učo 131075. Změněno: 1. 3. 2013 10:40.
Anotace
Kapitola prezentuje jednu část výzkumného šetření zaměřujícího na začlenění kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. V teoretické části se krátce věnujeme začlenění spolupráce školy s kulturními institucemi do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a očekávaným výstupům, které jsou tímto programem vytyčeny. Dále se text zaměřuje na programovou nabídku muzeí, divadel a knihoven v České republice přístupnou neslyšícím žákům základních škol. Druhá část příspěvku prezentuje dosavadní výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na šesti školách pro sluchově postižené v České republice.
Anotace anglicky
The objective of this chapter is to present intermediate results of a research focused on the integration of cultural institutions in deaf pupils' primary education. The theoretical part of the chapter concentrates on cooperation between schools and cultural institutions in the Framework Education Program for Primary Schools and on its prospective outputs. Moreover it focuses on a variety of programs offered by Czech museums, theatres and libraries in the Czech Republic accessible for deaf pupils. The second part of the chapter presents results of research which took place at six schools for children with hearing impairment in the Czech Republic.
Návaznosti
MUNI/B/0889/2011, interní kód MUNázev: Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy (Akronym: CEIV)
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 14:46