C 2012

Speciálněpedagogická podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Speciálněpedagogická podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku

Název česky

Speciálněpedagogická podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku

Název anglicky

Special Educational Support for Children with Special Educational Needs in Preschool Age

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 21-30, 10 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063782

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6044-9

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; děti se speciálními vzdělávacími potřebami; předškolní věk; speciálněpedagogická podpora

Klíčová slova anglicky

inclusive education; individuals with special educational needs; preschool age; special educational support

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2013 10:02, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole jsou prezentovány cíle v současném školství se zřetelem k edukaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. Je uveden legislativní rámec inkluzivního vzdělávání a analyzována speciálněpedagogická podpora dětí se zřetelem ke druhu a stupni postižení s četnými odkazy na provedená výzkumná šetření.

Anglicky

The chapter presents aims of the current educational system with focus on education of children with special educational needs in preschool age. The chapter introduces the legal framework of inclusive education and analyses special educational support for children with focus on type and degree of disability. Furthermore it provides references to numerous researches.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání