2012
Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Název česky
Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Název anglicky
Approaches to Children with Impaired Communication Abilities
Autoři
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 111-130, 20 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063786
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6044-9
Klíčová slova česky
řeč; vývoj řeči; komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dítě s narušenou komunikační schopností; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
speech; speech development; communication; communication competencies; impaired communication abilities; child with impaired communication abilities; speech therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 00:31, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
V originále
Kapitola pojednává o problematice deficitů v oblasti komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Jsou zde vymezeny nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti, které se vyskytují u dětí v předškolním věku a doporučené přístupy k dětem s jednotlivými typy narušené komunikační schopnosti ze stran pedagogů v mateřských školách, speciálních pedagogů a rodičů. Pro ucelenost dané problematiky jsou u některých druhů narušené komunikační schopnosti prezentovány konkrétní příklady z praxe. V závěru je uvedena analýza komunikačních schopností dětí u zápisu do první třídy základní školy.
Anglicky
This chapter presents the topic of communication disorders of pre-school children. The chapter defines the most common types of impaired communication abilities and recommends approaches of teachers, special needs teachers and parents towards pre-school children with particular types of impaired communication. Several case studies are presented for illustration. Finally, the chapter offers an analysis of communication competencies at entering primary school.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|