C 2012

Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností

Název česky

Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností

Název anglicky

Approaches to Children with Impaired Communication Abilities

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 111-130, 20 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063786

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6044-9

Klíčová slova česky

řeč; vývoj řeči; komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dítě s narušenou komunikační schopností; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

speech; speech development; communication; communication competencies; impaired communication abilities; child with impaired communication abilities; speech therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 00:31, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola pojednává o problematice deficitů v oblasti komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Jsou zde vymezeny nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti, které se vyskytují u dětí v předškolním věku a doporučené přístupy k dětem s jednotlivými typy narušené komunikační schopnosti ze stran pedagogů v mateřských školách, speciálních pedagogů a rodičů. Pro ucelenost dané problematiky jsou u některých druhů narušené komunikační schopnosti prezentovány konkrétní příklady z praxe. V závěru je uvedena analýza komunikačních schopností dětí u zápisu do první třídy základní školy.

Anglicky

This chapter presents the topic of communication disorders of pre-school children. The chapter defines the most common types of impaired communication abilities and recommends approaches of teachers, special needs teachers and parents towards pre-school children with particular types of impaired communication. Several case studies are presented for illustration. Finally, the chapter offers an analysis of communication competencies at entering primary school.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

2013_predskolka_bartonova_bytesnikova.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
SPECIFIKA_PRISTUPU_K.docx
Požádat o autorskou verzi souboru