2012
Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami
Název česky
Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami
Název anglicky
Approaches to Children with Physical Disabilities and Multiple Disabilities
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 181-197, 17 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063788
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6044-9
Klíčová slova česky
dítě s tělesným postižením; dítě s kombinovaným postižením; mozková obrna; předškolní vzdělávání, mateřská škola
Klíčová slova anglicky
child with physical disability; child with multiple disabilities; cerebral palsy; preschool education; nursery school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 11:30, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole jsou charakterizovány zvláštnosti psychického vývoje dětí v souvislosti s poruchou centrální nervové soustavy, např. děti s mozkovou obrnou, která patří k nejčastěji zastoupeným u dětí s tělesným a kombinovaným postižením v dětském věku. Pozornost je věnována dětem po jejich nástupu do mateřské školy, jejich vzdělávání a speciálně pedagogické podpoře. V závěru jsou uvedeny dvě kazuistiky dětí z mateřské školy speciální, které byly zpracovány v rámci kvalitativního výzkumného šetření.
Anglicky
The chapter focuses on specific aspects of mental development of children in connection to central nervous system disorders, i. e. children with cerebral palsy who create the most frequent category among children with physical and multiple disabilities. We pay attention namely to the period after the commencement of pre-school education, their education and special needs support. In the end of the chapter we offer two case studies of children in special nursery school,have been processed in a qualitative research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|