C 2012

Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami

Název česky

Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami

Název anglicky

Approaches to Children with Physical Disabilities and Multiple Disabilities

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 181-197, 17 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063788

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6044-9

Klíčová slova česky

dítě s tělesným postižením; dítě s kombinovaným postižením; mozková obrna; předškolní vzdělávání, mateřská škola

Klíčová slova anglicky

child with physical disability; child with multiple disabilities; cerebral palsy; preschool education; nursery school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 11:30, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole jsou charakterizovány zvláštnosti psychického vývoje dětí v souvislosti s poruchou centrální nervové soustavy, např. děti s mozkovou obrnou, která patří k nejčastěji zastoupeným u dětí s tělesným a kombinovaným postižením v dětském věku. Pozornost je věnována dětem po jejich nástupu do mateřské školy, jejich vzdělávání a speciálně pedagogické podpoře. V závěru jsou uvedeny dvě kazuistiky dětí z mateřské školy speciální, které byly zpracovány v rámci kvalitativního výzkumného šetření.

Anglicky

The chapter focuses on specific aspects of mental development of children in connection to central nervous system disorders, i. e. children with cerebral palsy who create the most frequent category among children with physical and multiple disabilities. We pay attention namely to the period after the commencement of pre-school education, their education and special needs support. In the end of the chapter we offer two case studies of children in special nursery school,have been processed in a qualitative research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání