POVOLNÁ, Renata. Enhancing Coherent Interpretation in Academic Written Discourse: Cross-Cultural Variation in the Use of Discourse Markers. In Discourse Interpretation: Approaches and Applications. 1. vyd. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012, s. 179-208. 1. číslo. ISBN 978-1-4438-3632-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhancing Coherent Interpretation in Academic Written Discourse: Cross-Cultural Variation in the Use of Discourse Markers
Název česky Zdůrazňování koherentní interpretace v akademickém psaném diskurzu: Mezikulturní variace v používání diskurzních ukazatelů
Autoři POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Newcastle upon Tyne, Discourse Interpretation: Approaches and Applications, od s. 179-208, 30 s. 1. číslo, 2012.
Nakladatel Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00058450
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-4438-3632-6
Klíčová slova česky psaný akademický diskurz; mezikulturní variace; diskurzní ukazatele; kpherentní interpretace; koherence; příčinné diskurzní ukazatele; kontrastivní diskurzní ukazatele
Klíčová slova anglicky written academic discourse; cross-cultural variation; discourse markers; coherent interpretation; coherence; causal discourse markers; contrastive discourse markers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Změněno: 15. 2. 2013 11:52.
Anotace
The chapter is concerned with discourse markers and the role they perform in the achieving of coherent interpretation and establishing and maintaining of coherence. The aim is to find out whether two semantic relations often considered most important in academic argumentation–cause and contrast–tend to be expressed overtly by discourse markers and whether there is cross-cultural variation in the use of causal and contrastive DMs in academic written discourse, notably in research articles (RAs) produced by native speakers of English and Czech expert writers. In addition, a supplementary comparison will be made with Czech novice writers.
Návaznosti
GA405/08/0866, projekt VaVNázev: Koherence a koheze v anglickém diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Koherence a koheze v anglickém diskurzu
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 16:01