MINAŘÍKOVÁ, Eva. Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – metodologie výzkumu (The nature of student teachers professional vision - the research methodology). In Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (SKOLA 2012). 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – metodologie výzkumu
Name in Czech Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – metodologie výzkumu
Name (in English) The nature of student teachers professional vision - the research methodology
Authors MINAŘÍKOVÁ, Eva.
Edition Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (SKOLA 2012), 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) video v učitelském vzdělávání; e-learning; kvalitativní obsahová analýza
Keywords in English video in teacher education; e-learning; qualitative content analysis
Changed by Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 1/3/2013 09:43.
Abstract
Tato prezentace měla za cíl představit metodologii výzkumu a výzkumný nástroj pro zkoumání profesního vidění studentů učitelství. Hlavní důraz byl kladen na metodu kvalitativní obsahové analýzy a představení kategoriálního systému použitého ve výzkumném projektu.
Abstract (in English)
This presentation aimed to introduce the methodology and research instrument for investigating student teachers professional vision. It focused mostly on qualitative content analysis and the introduction of the coding frame used in the research project.
Links
MUNI/A/0883/2011, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2012)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/5/2024 13:53