p 2012

Vom Nutzen videographischer Daten in der Lehrerbildung am Beispiel von VideoWeb

JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR and Eva MINAŘÍKOVÁ

Basic information

Original name

Vom Nutzen videographischer Daten in der Lehrerbildung am Beispiel von VideoWeb

Name in Czech

K využití videodat ve vzdělávání učitelů (na příkladu VideoWebu)

Name (in English)

On the use of video data in teacher education (using the example of VideoWeb)

Edition

2012

Other information

Language

German

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

videozáznam; vzdělávání učitelů; profesní vidění; profesní jednání; profesní vědění

Keywords in English

video; teacher education; professional vision; professional action; professional knowledge
Změněno: 18/2/2013 09:22, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Dieser Vortrag fasst verschiedene Wege in dene Video in Lehrerbildung benutzt wird, ihre Zielgruppen und Wirkungen zusammen und will dadurch einen theoretischen Rahmen bilden.

In Czech

Tato přednáška si kladla za cíl shrnout přístupy využívající video v učitelském vzdělávání, a tím jim poskytnout teoretický rámec.

Links

MUNI/A/0883/2011, interní kód MU
Name: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2012)
Investor: Masaryk University, Category A