Detailed Information on Publication Record
2012
Vom Nutzen videographischer Daten in der Lehrerbildung am Beispiel von VideoWeb
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR and Eva MINAŘÍKOVÁBasic information
Original name
Vom Nutzen videographischer Daten in der Lehrerbildung am Beispiel von VideoWeb
Name in Czech
K využití videodat ve vzdělávání učitelů (na příkladu VideoWebu)
Name (in English)
On the use of video data in teacher education (using the example of VideoWeb)
Authors
Edition
2012
Other information
Language
German
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
videozáznam; vzdělávání učitelů; profesní vidění; profesní jednání; profesní vědění
Keywords in English
video; teacher education; professional vision; professional action; professional knowledge
Změněno: 18/2/2013 09:22, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
Dieser Vortrag fasst verschiedene Wege in dene Video in Lehrerbildung benutzt wird, ihre Zielgruppen und Wirkungen zusammen und will dadurch einen theoretischen Rahmen bilden.
In Czech
Tato přednáška si kladla za cíl shrnout přístupy využívající video v učitelském vzdělávání, a tím jim poskytnout teoretický rámec.
In English
The presentation summarized different ways of using video in teacher education, its target groups and its effects. In doing so, it wanted to provide the listeners with a theoretical framework for using video in this context.
Links
MUNI/A/0883/2011, interní kód MU |
|