PAVLÍČKOVÁ, Lenka. Řešení učebních úloh žáky s vývojovou dyskalkulií ve výuce fyziky a matematiky: výsledky pilotáže (Solving learning tasks by pupils with developmental dyscalculia in mathematics and physics: results of pilot studies). In Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (SKOLA 2012). 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Řešení učebních úloh žáky s vývojovou dyskalkulií ve výuce fyziky a matematiky: výsledky pilotáže
Name in Czech Řešení učebních úloh žáky s vývojovou dyskalkulií ve výuce fyziky a matematiky: výsledky pilotáže
Name (in English) Solving learning tasks by pupils with developmental dyscalculia in mathematics and physics: results of pilot studies
Authors PAVLÍČKOVÁ, Lenka.
Edition Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (SKOLA 2012), 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dyskalkulie; řešení učebních úloh; pilotní výzkumy
Keywords in English dyscalculia; sloving learning tasks; pilot studies
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D., učo 104296. Changed: 18/2/2013 21:00.
Abstract
Tato prezentace měla za cíl představit pilotní výzkumy, jejich metodiku a výsledky, které slouží k mapování podmínek v oblasti řešení učebních úloh žáky s dyskalkulií v matematice a fyzice.
Abstract (in English)
This presentation aimed to introduce the pilot studies, their methodology and results, which are used to map the conditions in the field of learning tasks pupils with dyscalculia in mathematics and physics.
Links
MUNI/A/0883/2011, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2012)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/5/2024 22:00