2010
Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením
HORÁKOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením
Název česky
Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením
Název anglicky
Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment
Autoři
HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení, od s. 155-173, 18 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00063959
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5184-3
Klíčová slova česky
jedinec se sluchovým postižením; integrace; inkluze; běžná základní škola; komunikační kompetence; stupně sluchového postižení; informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením
Klíčová slova anglicky
person with hearing impairment; integration; inclusion; common primary school; communication skills; degrees of hearing impairment; teachers awareness of integration of pupils with hearing impairment
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2013 21:52, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
V originále
Kapitolu lze chápat jako zprávu z provedeného dílčího výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci výzkumného záměru č. MSM0021622443. Cílem výzkumu bylo zaměřit se na výskyt narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení u žáků běžných základních škol a analyzovat úroveň povědomí pedagogů o této problematice. V úvodní části textu je pojednáno o faktorech ovlivňujících úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace jsou řazeny např. vysoká úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a jejich schopnost se s tímto smyslovým postižením vyrovnat. V kapitole je uvedena interpretace výsledků dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou univariační analýzy. Jednotlivé položky byly analyzovány, graficky znázorněny a okomentovány.
Anglicky
This chapters can be understood as a concluding report from the executed partial research, which was conducted within a research project n. MSM0021622443. The aim was to focuse on occurence of disturbed communication skill and hearing impairment at the common elementary school pupils and analyzed an awareness of teachers about this issues. In the foreword the author is reflecting factors influencing achievement of integration - that means high level of communication skills of people with hearing impairment as a fundamental assumption for successful integration a well as an ability to come to terms with this handicap. In the chapter is introduced interpretation of results from questioner research, which was processed by univariation analysis method. Particular items were analysed, represented in charts and annotated.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|