C 2010

Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením

HORÁKOVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením

Název česky

Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením

Název anglicky

Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment

Autoři

HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení, od s. 155-173, 18 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00063959

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5184-3

Klíčová slova česky

jedinec se sluchovým postižením; integrace; inkluze; běžná základní škola; komunikační kompetence; stupně sluchového postižení; informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením

Klíčová slova anglicky

person with hearing impairment; integration; inclusion; common primary school; communication skills; degrees of hearing impairment; teachers awareness of integration of pupils with hearing impairment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2013 21:52, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitolu lze chápat jako zprávu z provedeného dílčího výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci výzkumného záměru č. MSM0021622443. Cílem výzkumu bylo zaměřit se na výskyt narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení u žáků běžných základních škol a analyzovat úroveň povědomí pedagogů o této problematice. V úvodní části textu je pojednáno o faktorech ovlivňujících úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace jsou řazeny např. vysoká úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a jejich schopnost se s tímto smyslovým postižením vyrovnat. V kapitole je uvedena interpretace výsledků dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou univariační analýzy. Jednotlivé položky byly analyzovány, graficky znázorněny a okomentovány.

Anglicky

This chapters can be understood as a concluding report from the executed partial research, which was conducted within a research project n. MSM0021622443. The aim was to focuse on occurence of disturbed communication skill and hearing impairment at the common elementary school pupils and analyzed an awareness of teachers about this issues. In the foreword the author is reflecting factors influencing achievement of integration - that means high level of communication skills of people with hearing impairment as a fundamental assumption for successful integration a well as an ability to come to terms with this handicap. In the chapter is introduced interpretation of results from questioner research, which was processed by univariation analysis method. Particular items were analysed, represented in charts and annotated.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Psychosocialni_aspekty_obsah.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Horakova_Radka_-_text.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru