2010
Uvedení do surdopedie
HORÁKOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Uvedení do surdopedie
Název česky
Uvedení do surdopedie
Název anglicky
An Introduction to Deaf Education
Autoři
Vydání
3. přepracované a rozšířené. Brno, Pipeková, J. et. al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 141-156, 15 s. 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob, 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-198-0
Klíčová slova česky
Surdopedie; sluchové postižení; včasné odhalení sluchového postižení; sluchadla; kochleární implantáty; český znakový jazyk; tlumočnický proces; hluchoslepota
Klíčová slova anglicky
Deaf education; hearing impairment; early detection of hearing loss; hearing aids; cochlear implants; Czech sign language; interpreting process; deafblindness
Štítky
Změněno: 22. 4. 2013 14:29, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola představuje informace ze speciálně-pedagogické disciplíny - surdopedie. Zabývá se problematikou výchovy a vzdělávání jedinců s postižením sluchu, diagnostikou sluchových vad a sluchovou protetikou. Pozornost je dále věnována komunikačním formám osob se sluchovým postižením, českému znakovému jazyku a problematice kombinovaného postižení - hluchoslepotě. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu národních konceptů výchovy a vzdělávání osob se sluchovým postižením.
Anglicky
The chapter offers insight into the special education area - Deaf Education. There is introduced the concept of education of the hearing impaired children, emphasized an importance of early detection of hearing loss and described possibilities of compensation of hearing impairment. The chapter also deals with a developing of communication skills, an interpreting process of Czech sign language and a dual sensory disability issues - deafblindness. The chapter is a result of theoretic research focused on national concepts of deaf education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|