C 2010

Uvedení do surdopedie

HORÁKOVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Uvedení do surdopedie

Název česky

Uvedení do surdopedie

Název anglicky

An Introduction to Deaf Education

Vydání

3. přepracované a rozšířené. Brno, Pipeková, J. et. al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 141-156, 15 s. 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob, 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-198-0

Klíčová slova česky

Surdopedie; sluchové postižení; včasné odhalení sluchového postižení; sluchadla; kochleární implantáty; český znakový jazyk; tlumočnický proces; hluchoslepota

Klíčová slova anglicky

Deaf education; hearing impairment; early detection of hearing loss; hearing aids; cochlear implants; Czech sign language; interpreting process; deafblindness
Změněno: 22. 4. 2013 14:29, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Kapitola představuje informace ze speciálně-pedagogické disciplíny - surdopedie. Zabývá se problematikou výchovy a vzdělávání jedinců s postižením sluchu, diagnostikou sluchových vad a sluchovou protetikou. Pozornost je dále věnována komunikačním formám osob se sluchovým postižením, českému znakovému jazyku a problematice kombinovaného postižení - hluchoslepotě. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu národních konceptů výchovy a vzdělávání osob se sluchovým postižením.

Anglicky

The chapter offers insight into the special education area - Deaf Education. There is introduced the concept of education of the hearing impaired children, emphasized an importance of early detection of hearing loss and described possibilities of compensation of hearing impairment. The chapter also deals with a developing of communication skills, an interpreting process of Czech sign language and a dual sensory disability issues - deafblindness. The chapter is a result of theoretic research focused on national concepts of deaf education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání