C 2012

Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů

Name (in English)

Romany Students Education - from Reality Reflections towards the Multiple Theory Factors

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie, p. 23-49, 27 pp. Sociálně pedagogický výzkum. 2012

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064038

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-224-6

Keywords (in Czech)

výzkum; edukace; sociálně znevýhodnění žáci; romští žáci; děti cizinců; edukační strategie

Keywords in English

research; education; socially disadvantaged pupils; Roma pupils; refugee children; educational strategies

Tags

Reviewed
Změněno: 18/3/2013 10:33, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola čerpá z výzkumů, které Jiří Němec realizoval se svým týmem v posledních několika letech. Na základě několika výzkumných sond se znovu z určitého meta nadhledu snaží o interpretaci získaných kvalitativních kategorií a vzájemně je provázat dle výzkumné strategie Strausse a Corbinové. Výsledkem je teorie vícečetných faktorů, která završuje několikaleté období intenzivního kvalitativního šetření s různými skupinami informátorů (učitelek přípravných tříd a prvního stupně, romských pedagogických asistentů, studentů – domácích učitelů apod.), a vysvětluje složitý proces edukace romských žáků a důvody jejich vzdělávacích problémů. Faktor je v této kapitole interpretován jako specifický činitel, který nabývá rozmanitého obsahu, ale též intenzity a polarity a ovlivňuje tak celý proces edukace a s ní spojenou další životní dráhu dítěte.

In English

The chapter used research studies Jiří Němec has carried out with his team in recent years. In view of several studies it tried to explain the obtained qualitative categories from meta-perspective and connect them according to Strausse and Corbin research strategy. It resulted in the theory of multiple factors explaining the complicated process of Roma pupils education and the reasons of their educational difficulties. The factor in this chapter was explained as a specific feature influencing the whole educational process and life career of the socially disadvantaged child having various content, intensity and polarity.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached