Detailed Information on Publication Record
2012
Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů
NĚMEC, JiříBasic information
Original name
Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů
Name (in English)
Romany Students Education - from Reality Reflections towards the Multiple Theory Factors
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie, p. 23-49, 27 pp. Sociálně pedagogický výzkum. 2012
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064038
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-224-6
Keywords (in Czech)
výzkum; edukace; sociálně znevýhodnění žáci; romští žáci; děti cizinců; edukační strategie
Keywords in English
research; education; socially disadvantaged pupils; Roma pupils; refugee children; educational strategies
Tags
Reviewed
Změněno: 18/3/2013 10:33, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Kapitola čerpá z výzkumů, které Jiří Němec realizoval se svým týmem v posledních několika letech. Na základě několika výzkumných sond se znovu z určitého meta nadhledu snaží o interpretaci získaných kvalitativních kategorií a vzájemně je provázat dle výzkumné strategie Strausse a Corbinové. Výsledkem je teorie vícečetných faktorů, která završuje několikaleté období intenzivního kvalitativního šetření s různými skupinami informátorů (učitelek přípravných tříd a prvního stupně, romských pedagogických asistentů, studentů – domácích učitelů apod.), a vysvětluje složitý proces edukace romských žáků a důvody jejich vzdělávacích problémů. Faktor je v této kapitole interpretován jako specifický činitel, který nabývá rozmanitého obsahu, ale též intenzity a polarity a ovlivňuje tak celý proces edukace a s ní spojenou další životní dráhu dítěte.
In English
The chapter used research studies Jiří Němec has carried out with his team in recent years. In view of several studies it tried to explain the obtained qualitative categories from meta-perspective and connect them according to Strausse and Corbin research strategy. It resulted in the theory of multiple factors explaining the complicated process of Roma pupils education and the reasons of their educational difficulties. The factor in this chapter was explained as a specific feature influencing the whole educational process and life career of the socially disadvantaged child having various content, intensity and polarity.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|