2012
Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů
NĚMEC, JiříZákladní údaje
Originální název
Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů
Název anglicky
Romany Students Education - from Reality Reflections towards the Multiple Theory Factors
Autoři
NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie, od s. 23-49, 27 s. Sociálně pedagogický výzkum. 2012
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064038
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-224-6
Klíčová slova česky
výzkum; edukace; sociálně znevýhodnění žáci; romští žáci; děti cizinců; edukační strategie
Klíčová slova anglicky
research; education; socially disadvantaged pupils; Roma pupils; refugee children; educational strategies
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 10:33, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Kapitola čerpá z výzkumů, které Jiří Němec realizoval se svým týmem v posledních několika letech. Na základě několika výzkumných sond se znovu z určitého meta nadhledu snaží o interpretaci získaných kvalitativních kategorií a vzájemně je provázat dle výzkumné strategie Strausse a Corbinové. Výsledkem je teorie vícečetných faktorů, která završuje několikaleté období intenzivního kvalitativního šetření s různými skupinami informátorů (učitelek přípravných tříd a prvního stupně, romských pedagogických asistentů, studentů – domácích učitelů apod.), a vysvětluje složitý proces edukace romských žáků a důvody jejich vzdělávacích problémů. Faktor je v této kapitole interpretován jako specifický činitel, který nabývá rozmanitého obsahu, ale též intenzity a polarity a ovlivňuje tak celý proces edukace a s ní spojenou další životní dráhu dítěte.
Anglicky
The chapter used research studies Jiří Němec has carried out with his team in recent years. In view of several studies it tried to explain the obtained qualitative categories from meta-perspective and connect them according to Strausse and Corbin research strategy. It resulted in the theory of multiple factors explaining the complicated process of Roma pupils education and the reasons of their educational difficulties. The factor in this chapter was explained as a specific feature influencing the whole educational process and life career of the socially disadvantaged child having various content, intensity and polarity.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|