C 2012

Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů

NĚMEC, Jiří

Základní údaje

Originální název

Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů

Název anglicky

Romany Students Education - from Reality Reflections towards the Multiple Theory Factors

Autoři

NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie, od s. 23-49, 27 s. Sociálně pedagogický výzkum. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064038

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-224-6

Klíčová slova česky

výzkum; edukace; sociálně znevýhodnění žáci; romští žáci; děti cizinců; edukační strategie

Klíčová slova anglicky

research; education; socially disadvantaged pupils; Roma pupils; refugee children; educational strategies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 10:33, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola čerpá z výzkumů, které Jiří Němec realizoval se svým týmem v posledních několika letech. Na základě několika výzkumných sond se znovu z určitého meta nadhledu snaží o interpretaci získaných kvalitativních kategorií a vzájemně je provázat dle výzkumné strategie Strausse a Corbinové. Výsledkem je teorie vícečetných faktorů, která završuje několikaleté období intenzivního kvalitativního šetření s různými skupinami informátorů (učitelek přípravných tříd a prvního stupně, romských pedagogických asistentů, studentů – domácích učitelů apod.), a vysvětluje složitý proces edukace romských žáků a důvody jejich vzdělávacích problémů. Faktor je v této kapitole interpretován jako specifický činitel, který nabývá rozmanitého obsahu, ale též intenzity a polarity a ovlivňuje tak celý proces edukace a s ní spojenou další životní dráhu dítěte.

Anglicky

The chapter used research studies Jiří Němec has carried out with his team in recent years. In view of several studies it tried to explain the obtained qualitative categories from meta-perspective and connect them according to Strausse and Corbin research strategy. It resulted in the theory of multiple factors explaining the complicated process of Roma pupils education and the reasons of their educational difficulties. The factor in this chapter was explained as a specific feature influencing the whole educational process and life career of the socially disadvantaged child having various content, intensity and polarity.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory