2012
Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Název česky
Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Název anglicky
The pupils with fluency speech disorders in the context of education – approaches of teachers at elementary schools
Autoři
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. od s. 125-134, 10 s. 2012
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064049
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-235-2
Klíčová slova česky
poruchy fluence řeči; koktavost; žák s poruchami fluence řeči; komunikace; komunikační kompetence; pedagogický pracovník; základní škola
Klíčová slova anglicky
speech fluency disorders; stutter; pupil with speech fluency disorders; communication; communication competencies; teacher; elementary school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 16:31, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
V originále
Problematika poruch fluence řeči je velmi obsáhlá a komplikovaná. Specificky zasahuje úroveň komunikačních kompetencí žáků, může mít mnohé negativní dopady na proces jejich vzdělávání, profesní orientaci a zapojení se do společnosti. Primární význam při vzdělávání žáků s tímto typem postižení má účast pedagogů na všech typech a stupních škol na poskytované intervenci a volba příslušných pedagogických opatření a přístupů.V kapitole jsou prezentovány závěry výzkumu týkajícího se přístupu pedagogů základních škol k žákům s koktavostí.
Anglicky
The field of the speech fluency disorders is very extensive and complicated. Specifically involves the level of the communication competencies of pupils, these disorders can have a negative impact on the educational process, job position and social integration. Primary is important to involve all teachers at all school levels and choice of the particular educational actions and approaches.This chapter presents the findings of an investigation concerning access to primary school teachers towards pupils with stuttering.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|