C 2012

Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání

Název česky

Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání

Název anglicky

The pupils with fluency speech disorders in the context of education – approaches of teachers at elementary schools

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. od s. 125-134, 10 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064049

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-235-2

Klíčová slova česky

poruchy fluence řeči; koktavost; žák s poruchami fluence řeči; komunikace; komunikační kompetence; pedagogický pracovník; základní škola

Klíčová slova anglicky

speech fluency disorders; stutter; pupil with speech fluency disorders; communication; communication competencies; teacher; elementary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 16:31, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.

Anotace

V originále

Problematika poruch fluence řeči je velmi obsáhlá a komplikovaná. Specificky zasahuje úroveň komunikačních kompetencí žáků, může mít mnohé negativní dopady na proces jejich vzdělávání, profesní orientaci a zapojení se do společnosti. Primární význam při vzdělávání žáků s tímto typem postižení má účast pedagogů na všech typech a stupních škol na poskytované intervenci a volba příslušných pedagogických opatření a přístupů.V kapitole jsou prezentovány závěry výzkumu týkajícího se přístupu pedagogů základních škol k žákům s koktavostí.

Anglicky

The field of the speech fluency disorders is very extensive and complicated. Specifically involves the level of the communication competencies of pupils, these disorders can have a negative impact on the educational process, job position and social integration. Primary is important to involve all teachers at all school levels and choice of the particular educational actions and approaches.This chapter presents the findings of an investigation concerning access to primary school teachers towards pupils with stuttering.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

prispevek_bytesnikova.docx
Požádat o autorskou verzi souboru
mono_vitkova_bartonova_VI_VZ_2013.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru