BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání. In Bartoňová, M.; Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. první. Brno: Paido, 2012, s. 125-134. ISBN 978-80-7315-235-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Název česky Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Název anglicky The pupils with fluency speech disorders in the context of education – approaches of teachers at elementary schools
Autoři BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. od s. 125-134, 10 s. 2012.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064049
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-235-2
Klíčová slova česky poruchy fluence řeči; koktavost; žák s poruchami fluence řeči; komunikace; komunikační kompetence; pedagogický pracovník; základní škola
Klíčová slova anglicky speech fluency disorders; stutter; pupil with speech fluency disorders; communication; communication competencies; teacher; elementary school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., učo 6817. Změněno: 27. 3. 2013 16:31.
Anotace
Problematika poruch fluence řeči je velmi obsáhlá a komplikovaná. Specificky zasahuje úroveň komunikačních kompetencí žáků, může mít mnohé negativní dopady na proces jejich vzdělávání, profesní orientaci a zapojení se do společnosti. Primární význam při vzdělávání žáků s tímto typem postižení má účast pedagogů na všech typech a stupních škol na poskytované intervenci a volba příslušných pedagogických opatření a přístupů.V kapitole jsou prezentovány závěry výzkumu týkajícího se přístupu pedagogů základních škol k žákům s koktavostí.
Anotace anglicky
The field of the speech fluency disorders is very extensive and complicated. Specifically involves the level of the communication competencies of pupils, these disorders can have a negative impact on the educational process, job position and social integration. Primary is important to involve all teachers at all school levels and choice of the particular educational actions and approaches.This chapter presents the findings of an investigation concerning access to primary school teachers towards pupils with stuttering.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 15:52