2012
Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané
TRNOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané
Název anglicky
Development of students´ skills in chemistry instruction focusing on gifted students
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 153 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064088
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6136-1
Klíčová slova česky
dovednost; klasifikace dovedností v chemii; nadání; osvojování dovedností
Klíčová slova anglicky
skill; classification of skills in chemistry; giftedness; skill acquisition
Štítky
Změněno: 21. 5. 2013 13:04, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Dovednosti jako důležité vzdělávací cíle sehrávají významnou úlohu v edukačním procesu. V monografii je vytvořena funkční definice a klasifikace dovedností v chemii a podrobně popsána problematika osvojování dovedností. Teoretické poznatky jsou vysvětleny na konkrétních příkladech a je uvedena jejich aplikace do výuky. Na základě výsledků našich výzkumů jsou navrženy postupy, jak povzbuzovat a motivovat všechny žáky, rozvíjet jednotlivce podle jejich individuálních vzdělávacích potřeb, což umožňuje odkrýt skryté nadání a rozvinout mimořádné nadání. Je vytvořena ucelená nabídka vhodných výukových technik, které mohou učitelé využívat při osvojování dovedností u běžné žákovské populace i nadaných žáků.
Anglicky
Skills as important educational objectives play an important role in the educational process. The monograph creates a functional definition and classification of skills in chemistry education and describes in detail the process of skill acquisition. Theoretical findings are explained through specific examples and their implementation in the instruction. On the basis of the findings of our researches, procedures have been designed how to encourage and motivate all students, simultaneously support and develop individual students in accordance with their specific educational needs. This attitude allows us to reveal hidden giftedness and develop exceptional giftedness. A coherent set of appropriate teaching techniques suitable for mainstream student population as well as for gifted students has been created.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|