B 2012

Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané

TRNOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané

Název anglicky

Development of students´ skills in chemistry instruction focusing on gifted students

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 153 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064088

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6136-1

Klíčová slova česky

dovednost; klasifikace dovedností v chemii; nadání; osvojování dovedností

Klíčová slova anglicky

skill; classification of skills in chemistry; giftedness; skill acquisition

Štítky

Změněno: 21. 5. 2013 13:04, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Dovednosti jako důležité vzdělávací cíle sehrávají významnou úlohu v edukačním procesu. V monografii je vytvořena funkční definice a klasifikace dovedností v chemii a podrobně popsána problematika osvojování dovedností. Teoretické poznatky jsou vysvětleny na konkrétních příkladech a je uvedena jejich aplikace do výuky. Na základě výsledků našich výzkumů jsou navrženy postupy, jak povzbuzovat a motivovat všechny žáky, rozvíjet jednotlivce podle jejich individuálních vzdělávacích potřeb, což umožňuje odkrýt skryté nadání a rozvinout mimořádné nadání. Je vytvořena ucelená nabídka vhodných výukových technik, které mohou učitelé využívat při osvojování dovedností u běžné žákovské populace i nadaných žáků.

Anglicky

Skills as important educational objectives play an important role in the educational process. The monograph creates a functional definition and classification of skills in chemistry education and describes in detail the process of skill acquisition. Theoretical findings are explained through specific examples and their implementation in the instruction. On the basis of the findings of our researches, procedures have been designed how to encourage and motivate all students, simultaneously support and develop individual students in accordance with their specific educational needs. This attitude allows us to reveal hidden giftedness and develop exceptional giftedness. A coherent set of appropriate teaching techniques suitable for mainstream student population as well as for gifted students has been created.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání