C 2012

Strategy supporting the learning process of pre-school children

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Strategy supporting the learning process of pre-school children

Název česky

Strategie podporující učení dítěte předškolního věku

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Kraków, Poznawanie świata w edukacji dziecka, od s. 471-478, 8 s. 2012

Nakladatel

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064134

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-7271-756-6

Klíčová slova česky

strategie předškolního vzdělávání; sociální učení; situační učení; prožitkové učení; individualizace; skupinové činnosti.

Klíčová slova anglicky

strategy of pre-school education; social learning; situation learning; experience learning; individualization; team activities.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2013 09:29, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Chapter deals with problems of outlasting approaches in the pre-school education which are typical for totalitarian system. In the preface the specific features of learning of the pre-school age children are presented. These features are presented in the context with demands included in curriculum documents in the Czech Republic, first of all in the Frame Educational Program for Pre-primary Education. The final part of contribution outlines the results of the research in kindergartens, which has been focused to the identification of strategies supporting the child's learning.

Česky

Kapitola se zabývá problematikou přetrvávajících přístupů v předškolním vzdělávání typických pro totalitní režim. V úvodu příspěvku jsou představeny specifické rysy učení dětí předškolního věku. Ty jsou prezentovány v souvislosti s požadavky obsaženými v kurikulárních dokumentech České republiky, především v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Závěrečná část příspěvku přibližuje výsledky výzkumného šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na identifikaci strategií podporujících učení dítěte.

Přiložené soubory