2012
Strategy supporting the learning process of pre-school children
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Strategy supporting the learning process of pre-school children
Název česky
Strategie podporující učení dítěte předškolního věku
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Kraków, Poznawanie świata w edukacji dziecka, od s. 471-478, 8 s. 2012
Nakladatel
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064134
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-83-7271-756-6
Klíčová slova česky
strategie předškolního vzdělávání; sociální učení; situační učení; prožitkové učení; individualizace; skupinové činnosti.
Klíčová slova anglicky
strategy of pre-school education; social learning; situation learning; experience learning; individualization; team activities.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2013 09:29, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Chapter deals with problems of outlasting approaches in the pre-school education which are typical for totalitarian system. In the preface the specific features of learning of the pre-school age children are presented. These features are presented in the context with demands included in curriculum documents in the Czech Republic, first of all in the Frame Educational Program for Pre-primary Education. The final part of contribution outlines the results of the research in kindergartens, which has been focused to the identification of strategies supporting the child's learning.
Česky
Kapitola se zabývá problematikou přetrvávajících přístupů v předškolním vzdělávání typických pro totalitní režim. V úvodu příspěvku jsou představeny specifické rysy učení dětí předškolního věku. Ty jsou prezentovány v souvislosti s požadavky obsaženými v kurikulárních dokumentech České republiky, především v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Závěrečná část příspěvku přibližuje výsledky výzkumného šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na identifikaci strategií podporujících učení dítěte.