PACHOLÍK, Viktor. Osobnostní dimenze učitele tělesné výchovy na středních školách. In PaedDr. Gustav Bago, Ph.D. Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 37-55. ed. 1. ISBN 978-80-210-5932-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnostní dimenze učitele tělesné výchovy na středních školách
Název anglicky Personality dimensions in physical education teachers
Autoři PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy, od s. 37-55, 19 s. ed. 1, 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/12:00067829
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-5932-0
Klíčová slova česky učitel tělesné výchovy; temperament; vlastnosti osobnosti; bazální psychická autoregulace osobnosti
Klíčová slova anglicky physical education (PE) teacher; temperament; personality qualities; basal psychic self-regulation of personality
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 9. 4. 2014 16:47.
Anotace
Příspěvek se zabývá osobností učitele tělesné výchovy. V úvodní části podává stručný teoretický přehled známých poznatků ve vztahu k osobnosti učitele, podává přehled některých výzkumů z této oblasti a poukazuje na některá zjištění vyplývající z těchto výzkumů. Výzkumná část je zaměřena na výzkum v oblasti osobnostních dimenzí učitele tělesné výchovy na střední škole i středoškolského učitele bez ohledu na vyučované předměty. Prostřednictvím Testu temperamentu a Dotazníku SPARO (Systém bazální psychické autoregulace osobnosti) sleduje typ temperamentu převažující u učitelů na střední škole a vyhodnocuje celkem 40 dimenzí osobnosti. Za použití statistických metod hledá autor vzájemné vztahy mezi vyučovanými předměty, převažujícím temperamentovým typem a jednotlivými škálami dotazníku SPARO. Výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech.
Anotace anglicky
The chapter deals with the personality of physical education teachers. In the theoretical part it presents a theoretical overview of generally known pieces of knowledge in relation to teacher personality. It presents the results of some research inquiries in this area and emphasizes several conclusions resulting from these inquiries. The research part focuses on research in the area of personality dimensions of a physical education teacher in secondary school and of a high school teacher, regardless of particular subjects he/she teaches. By means of a personality questionnaire, Temperament Test and SPARO Inquiry (System of Basal Psychical Self-Regulation of Personality) we have tested the prevailing temperament type of in the secondary school teachers and we have interpreted altogether 40 personality dimensions. By means of use of statistical methods the author identifies mutual relations between the subjects taught by particular teachers, prevailing temperament type and particular scales of the SPARO test. The results have been processed in tables and charts.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MUNázev: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Akronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu, 2.4 Partnerství a sítě
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 09:40