D 2012

Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study

BUREŠOVÁ, Iva, Jana Marie HAVIGEROVÁ a Mariana ŠIMÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study

Název česky

Informační chování nadaných dětí - kvalitativní studie

Autoři

BUREŠOVÁ, Iva, Jana Marie HAVIGEROVÁ a Mariana ŠIMÍKOVÁ

Vydání

NL, 2012

Nakladatel

Elsevier

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

informační chování nadaní děti schopnost klást otázky

Klíčová slova anglicky

information behaviour; giftedness; children; question skill

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 11. 2017 16:34, doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.

Anotace

V originále

The study focused on differences in information behaviour between intelectually gifted and averaged children in the pre-literate age. Results of this pilot study show what kind of information behavior raises unstructured stimulus situation for both groups of children studied how these groups differ in readiness to ask questions, long latency to the stimulus of responses and other monitored criteria. Preliminary results of the study suggest that the questions generated gifted children showing greater thematic diversity and never retains one aspect (eg external form) stimulus.

Česky

Studie je zaměřena na rozdíly v informačním chování mezi mimořádně a průměrně nadanými dětmi v pregramotném období. Výsledky pilotní studie deskribují, jaký druh informačního chování vyvolává nestrukturovaná podnětová situace u obou skupin zkoumaných osob, jak se tyto skupiny liší v pohotovosti klást otázky, délce latence na stimul, počtu denerovaných odpovědí a dalších sledovaných kritériích. Preliminární výsledky studie naznačují, že otázky generované nadanými dětmi projevují větší tematickou diverzitu a neulpívají na jednom aspektu (např. vnější formě) stimulu.

Návaznosti

GAP407/11/0426, projekt VaV
Název: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období