2012
Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study
BUREŠOVÁ, Iva, Jana Marie HAVIGEROVÁ a Mariana ŠIMÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study
Název česky
Informační chování nadaných dětí - kvalitativní studie
Autoři
BUREŠOVÁ, Iva, Jana Marie HAVIGEROVÁ a Mariana ŠIMÍKOVÁ
Vydání
NL, 2012
Nakladatel
Elsevier
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
informační chování nadaní děti schopnost klást otázky
Klíčová slova anglicky
information behaviour; giftedness; children; question skill
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 11. 2017 16:34, doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
V originále
The study focused on differences in information behaviour between intelectually gifted and averaged children in the pre-literate age. Results of this pilot study show what kind of information behavior raises unstructured stimulus situation for both groups of children studied how these groups differ in readiness to ask questions, long latency to the stimulus of responses and other monitored criteria. Preliminary results of the study suggest that the questions generated gifted children showing greater thematic diversity and never retains one aspect (eg external form) stimulus.
Česky
Studie je zaměřena na rozdíly v informačním chování mezi mimořádně a průměrně nadanými dětmi v pregramotném období. Výsledky pilotní studie deskribují, jaký druh informačního chování vyvolává nestrukturovaná podnětová situace u obou skupin zkoumaných osob, jak se tyto skupiny liší v pohotovosti klást otázky, délce latence na stimul, počtu denerovaných odpovědí a dalších sledovaných kritériích. Preliminární výsledky studie naznačují, že otázky generované nadanými dětmi projevují větší tematickou diverzitu a neulpívají na jednom aspektu (např. vnější formě) stimulu.
Návaznosti
GAP407/11/0426, projekt VaV |
|