C 2012

Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy

GULOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy

Název anglicky

The Difficult Situation of Teacher Assistants in the School Environment

Autoři

GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu, od s. 16-46, 31 s. Sociálněpedagogický výzkum, 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064193

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6030-2

Klíčová slova česky

Vzdělávací programy děti žáci analýza efektivní řešení výsledek škola rodina

Klíčová slova anglicky

Teacher; assistant teacher; student; problematic situations; analysis; focus group discussion; reflection; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2013 15:52, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá momentální náročnou situací asistenta pedagoga ve školním prostředí, oblastmi jeho přípravy a vzdělávání, spolupráce s dalšími pedagogickými pracovníky, zejména s učitelem. Analýza výzkumu otvírala řadu otázek, jejichž zodpovězení by mohlo vést k efektivnější práci těchto pedagogů. Téma výzkumu je výrazně provázáno s tématem inkluze a aktivizace sociálně znevýhodněných skupin. Výzkumné šetření se pohybovalo v úrovni otevřeného kódování a přineslo kategorie, s kterými lze dále v analýze pokračovat.

Anglicky

The chapter discusses the current situation of teacher assistants at schools, issues of their training and education, cooperation with other staff, especially the teachers. The research analysis raised a number of questions. Answers to those could lead to making the work of these pedagogues more effective. The topic of the research is closely linked with the topic of inclusion and actuation of socially disadvantaged groups. The research was conducted by means of open coding and brought categories, with which it is possible to continue the analysis.

Návaznosti

CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU
Název: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Akronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí, 1.2. Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami