2012
Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy
GULOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy
Název anglicky
The Difficult Situation of Teacher Assistants in the School Environment
Autoři
GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu, od s. 16-46, 31 s. Sociálněpedagogický výzkum, 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064193
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6030-2
Klíčová slova česky
Vzdělávací programy děti žáci analýza efektivní řešení výsledek škola rodina
Klíčová slova anglicky
Teacher; assistant teacher; student; problematic situations; analysis; focus group discussion; reflection; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2013 15:52, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá momentální náročnou situací asistenta pedagoga ve školním prostředí, oblastmi jeho přípravy a vzdělávání, spolupráce s dalšími pedagogickými pracovníky, zejména s učitelem. Analýza výzkumu otvírala řadu otázek, jejichž zodpovězení by mohlo vést k efektivnější práci těchto pedagogů. Téma výzkumu je výrazně provázáno s tématem inkluze a aktivizace sociálně znevýhodněných skupin. Výzkumné šetření se pohybovalo v úrovni otevřeného kódování a přineslo kategorie, s kterými lze dále v analýze pokračovat.
Anglicky
The chapter discusses the current situation of teacher assistants at schools, issues of their training and education, cooperation with other staff, especially the teachers. The research analysis raised a number of questions. Answers to those could lead to making the work of these pedagogues more effective. The topic of the research is closely linked with the topic of inclusion and actuation of socially disadvantaged groups. The research was conducted by means of open coding and brought categories, with which it is possible to continue the analysis.
Návaznosti
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU |
|