2012
V centru výzkumu angolští pedagogové
GULOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
V centru výzkumu angolští pedagogové
Název anglicky
Angolan Pedagogues in the Focus of Research
Autoři
GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. od s. 83-176, 93 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064196
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6092-0
Klíčová slova česky
Angolští pedagogové; děti ze sociálně znevýhodněného prostředí; rozvíjející se společnost; sociální patologie; aktivizace; změna; výzkum; analýza; otevřené kódování; axiální kódování; selektivní kódování;výsledek výzkumu; strategie sociální pedagogiky
Klíčová slova anglicky
Angolan pedagogues; children from socially disadvantaged environment; developing society; social pathology; activation; change; research; analysis open coding; axial coding; selective coding; results of research; social-pedagogical stratégy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2013 15:58, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Rozsáhlá kapitola přináší analýzu výzkumu, který byl v uplynulých letech realizován v prostředí rozvíjející se společnosti, v rámci projektu sociálněpedagogických aktivit v provincii Bié, v Kuitu. Informanty výzkumu jsou angolští pedagogičtí pracovníci, kteří prošli vzdělávacím programem animátora volnočasových aktivit, pedagoga volného času a sociálního pedagoga a pracovali jako pedagogové v Kabinetu sociální pedagogiky a v projektu terénní sociálněpedagogické práce. V rámci sběru dat se podařilo získat zajímavý materiál, jednak prostřednictvím ohniskových skupin a rozhovorů. Tento materiál byl přeložen do českého jazyka a přepsán a následně podroben analýze prostřednictvím zakotvené teorie podle Strausse a Corbinové. Výsledky otevřeného, axiálního a selektivního kódování přinesly plastický obraz života v krajině, která byla staletí kolonizována a prošla mnohaletým utrpením občanské války. Výzkum směřoval zejména do oblastí možné aktivizace a vzdělávání sociálně znevýhodněných skupin, především prostřednictvím mechanismů sociální pedagogiky. Z analýzy výzkumu vyplynula velká touha místních pedagogu po zvýšení životní a profesní perspektivy, zejména ve vztahu k dětem a dospívající populaci.
Anglicky
The extensive chapter presents the analysis of research conducted in recent years in the context of a developing society by means of social-pedagogical activities in the town Kuito, province Bié. The subjects of the research are Angolan educators who passed the educational programme Leisure Time Animator, Leisure Time Pedagogue or Social Pedagogue and worked as teachers in the Cabinet of Social Education and in the project of social-pedagogical fieldwork. The data collected, both by means of focus groups as well as interviews, formed an interesting material. This material was translated into Czech, transcribed and subjected to further analysis based on the theory by Strauss and Corbin. The results of open, axial and selective coding brought a multidimensional image of life in a country which had been colonised for centuries and endured years of civil war. The research was aimed mainly at the possible activation and education of socially disadvantaged groups, utilising especially the mechanisms of social education. The research analysis unveiled substantial desire of the local pedagogues to improve their standard of living and their professional prospects, especially in relation to children and young adults.
Návaznosti
MUNI/A/0072/2012, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/0881/2011, interní kód MU |
|