Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1089684, author = {Gulová, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence.}, editor = {Gulová Lenka a kol.}, keywords = {Angolan pedagogues; children from socially disadvantaged environment; developing society; social pathology; activation; change; research; analysis open coding; axial coding; selective coding; results of research; social-pedagogical stratégy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6092-0}, pages = {83-176}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {V centru výzkumu angolští pedagogové}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1089684 AU - Gulová, Lenka PY - 2012 TI - V centru výzkumu angolští pedagogové VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021060920 KW - Angolan pedagogues KW - children from socially disadvantaged environment KW - developing society KW - social pathology KW - activation KW - change KW - research KW - analysis open coding KW - axial coding KW - selective coding KW - results of research KW - social-pedagogical stratégy N2 - Rozsáhlá kapitola přináší analýzu výzkumu, který byl v uplynulých letech realizován v prostředí rozvíjející se společnosti, v rámci projektu sociálněpedagogických aktivit v provincii Bié, v Kuitu. Informanty výzkumu jsou angolští pedagogičtí pracovníci, kteří prošli vzdělávacím programem animátora volnočasových aktivit, pedagoga volného času a sociálního pedagoga a pracovali jako pedagogové v Kabinetu sociální pedagogiky a v projektu terénní sociálněpedagogické práce. V rámci sběru dat se podařilo získat zajímavý materiál, jednak prostřednictvím ohniskových skupin a rozhovorů. Tento materiál byl přeložen do českého jazyka a přepsán a následně podroben analýze prostřednictvím zakotvené teorie podle Strausse a Corbinové. Výsledky otevřeného, axiálního a selektivního kódování přinesly plastický obraz života v krajině, která byla staletí kolonizována a prošla mnohaletým utrpením občanské války. Výzkum směřoval zejména do oblastí možné aktivizace a vzdělávání sociálně znevýhodněných skupin, především prostřednictvím mechanismů sociální pedagogiky. Z analýzy výzkumu vyplynula velká touha místních pedagogu po zvýšení životní a profesní perspektivy, zejména ve vztahu k dětem a dospívající populaci. ER -
GULOVÁ, Lenka. V centru výzkumu angolští pedagogové. In Gulová Lenka a kol. \textit{Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence.}. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s.~83-176, 93 s. ISBN~978-80-210-6092-0.
|