GULOVÁ, Lenka. V centru výzkumu angolští pedagogové. In Gulová Lenka a kol. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 83-176, 93 s. ISBN 978-80-210-6092-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název V centru výzkumu angolští pedagogové
Název anglicky Angolan Pedagogues in the Focus of Research
Autoři GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. od s. 83-176, 93 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064196
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6092-0
Klíčová slova česky Angolští pedagogové; děti ze sociálně znevýhodněného prostředí; rozvíjející se společnost; sociální patologie; aktivizace; změna; výzkum; analýza; otevřené kódování; axiální kódování; selektivní kódování;výsledek výzkumu; strategie sociální pedagogiky
Klíčová slova anglicky Angolan pedagogues; children from socially disadvantaged environment; developing society; social pathology; activation; change; research; analysis open coding; axial coding; selective coding; results of research; social-pedagogical stratégy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 5. 4. 2013 15:58.
Anotace
Rozsáhlá kapitola přináší analýzu výzkumu, který byl v uplynulých letech realizován v prostředí rozvíjející se společnosti, v rámci projektu sociálněpedagogických aktivit v provincii Bié, v Kuitu. Informanty výzkumu jsou angolští pedagogičtí pracovníci, kteří prošli vzdělávacím programem animátora volnočasových aktivit, pedagoga volného času a sociálního pedagoga a pracovali jako pedagogové v Kabinetu sociální pedagogiky a v projektu terénní sociálněpedagogické práce. V rámci sběru dat se podařilo získat zajímavý materiál, jednak prostřednictvím ohniskových skupin a rozhovorů. Tento materiál byl přeložen do českého jazyka a přepsán a následně podroben analýze prostřednictvím zakotvené teorie podle Strausse a Corbinové. Výsledky otevřeného, axiálního a selektivního kódování přinesly plastický obraz života v krajině, která byla staletí kolonizována a prošla mnohaletým utrpením občanské války. Výzkum směřoval zejména do oblastí možné aktivizace a vzdělávání sociálně znevýhodněných skupin, především prostřednictvím mechanismů sociální pedagogiky. Z analýzy výzkumu vyplynula velká touha místních pedagogu po zvýšení životní a profesní perspektivy, zejména ve vztahu k dětem a dospívající populaci.
Anotace anglicky
The extensive chapter presents the analysis of research conducted in recent years in the context of a developing society by means of social-pedagogical activities in the town Kuito, province Bié. The subjects of the research are Angolan educators who passed the educational programme Leisure Time Animator, Leisure Time Pedagogue or Social Pedagogue and worked as teachers in the Cabinet of Social Education and in the project of social-pedagogical fieldwork. The data collected, both by means of focus groups as well as interviews, formed an interesting material. This material was translated into Czech, transcribed and subjected to further analysis based on the theory by Strauss and Corbin. The results of open, axial and selective coding brought a multidimensional image of life in a country which had been colonised for centuries and endured years of civil war. The research was aimed mainly at the possible activation and education of socially disadvantaged groups, utilising especially the mechanisms of social education. The research analysis unveiled substantial desire of the local pedagogues to improve their standard of living and their professional prospects, especially in relation to children and young adults.
Návaznosti
MUNI/A/0072/2012, interní kód MUNázev: Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě (Akronym: ProRIV)
Investor: Masarykova univerzita, Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/0881/2011, interní kód MUNázev: Sociálně znevýhodněné skupiny ve spektru výzkumných šetření (Akronym: SOZSKU)
Investor: Masarykova univerzita, Sociálně znevýhodněné skupiny ve spektru výzkumných šetření, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 19:00