2012
Prinzipien eines Sprachunterrichts im Wandel der Zeit
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Prinzipien eines Sprachunterrichts im Wandel der Zeit
Název česky
Principy cizojazyčné výuky v proměnách času
Název anglicky
Principles of language teaching in changing times
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, MU, 2012, 1803-4411
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00058594
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výuka cizích jazyků; principy; Komenský; aktuální koncept; princip mnohojazyčnosti; analytická studie
Klíčová slova anglicky
anguage teaching and learning; principles; Comenius; current concept; present principles of multilingualism; analytical study
Změněno: 16. 4. 2013 12:36, Dana Nesnídalová
V originále
In letzter Zeit werden aus spracherwerbsbezogener sowie methodisch-didaktischer Sicht intensiv verschiedene Prinzipien eines guten und effektiven Fremdsprachenunterrichts diskutiert. Im Beitrag werden einige von diesen Prinzipien unter die Lupe genommen und mit den Prinzipien der Lern- und Lehrverfahren für den Sprachunterricht, die J. A. Comenius in seinem Werk “Methodus linguarum novissima“ formuliert hat, verglichen, wobei dem Prinzip der Mehrsprachigkeit eine besondere Aufmerksamkeit gewidmet wird.
Česky
V současnosti probíhá v odborných kruzích intenzivní diskuse o principech moderní cizojazyčné výuky. Ve studii jsou tyto principy analyzovány a představeny se zřetelem k historickému vývoji, přičemž hlavní pozornost je zde věnována pojetí jazykové výuky J.A. Komenského v jeho díle Methodus linguarum novissima. Podrobněji je analyzováno pojetí principu mnohojazyčnosti v tehdejším a současném pojetí.
Anglicky
Recently, the principles of quality and efficiency in foreign language teaching have been intensely discussed, from the viewpoint of both language acquisition and language methodology. In the following paper, some of these principles are focused in more detail and paralleled with the teaching and learning processes of language classes stated by J. A. Comenius in his study “Methodus linguarum novissima”. Special attention is paid to the principles of multilingualism.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaV |
|