RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Vzdělávací potenciál programů tematické kooperativní výuky v kontextu didaktiky dějepisu a dramatické výchovy (The Educational Potential of Thematic Cooperative Education Programmes in the Context of Didactics of History and Drama Education). 2012, 305 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávací potenciál programů tematické kooperativní výuky v kontextu didaktiky dějepisu a dramatické výchovy
Name (in English) The Educational Potential of Thematic Cooperative Education Programmes in the Context of Didactics of History and Drama Education
Authors RODRIGUEZOVÁ, Veronika.
Edition 305 pp. 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výukové programy, didaktika dějepisu, dramatická výchova, kooperativní výuka, zakotvená teorie, pedagogická komunikace, živý obraz, vizuální gramotnost
Keywords in English educational programmes, didactics of history, drama education, cooperative education, grounded theory, pedagogical communication, still picture, visual literacy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 2/3/2013 17:09.
Abstract
Disertační práce se vztahuje k oblasti didaktiky dějepisu a zabývá se vzdělávacími možnostmi autorských programů tematické kooperativní výuky, což představuje propojení práce s historickými texty (narativními a ikonickými) a aktivizačních výukových metod, zejména výukové techniky živých obrazů. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření zahrnující analýzu slovní reflexe žáků a fotografií živých obrazů, pořízených během výuky.
Abstract (in English)
Diploma thesis "The Educational Potential of Thematic Cooperative Education Programmes in the Context of Didactics of History and Drama Education" deals with the educational possibilities of purpose-built thematic cooperative education programmes, which represents interconnection of work involving historical texts (narrative and iconic) and activation educational methods, especially the educational technique of still pictures. The core of the thesis is a qualitative research involving an analysis of students' verbal reflexion and photographs of still pictures, taken during the lessons.
PrintDisplayed: 25/5/2024 14:48