ČECH, Tomáš. Wiedza w zakresie kompetencji kluczowych – wsparcie rozwoju kompetencji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście przemian szkolnictwa czeskiego. In Gasiorek, K.; Paśko, I. (ed.). Poznawanie świata w edukacji dziecka. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012, s. 575-582. ISBN 978-83-7271-756-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Wiedza w zakresie kompetencji kluczowych – wsparcie rozwoju kompetencji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście przemian szkolnictwa czeskiego
Název česky Od znalostí ke klíčovým kompetencím – transformace českého školství na příkladu prevence rizikových forem chování
Název anglicky From knowledge to key competences - supporting the development of competences of children with special needs in the context of the transformation of Czech educational system
Autoři ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Kraków, Poznawanie świata w edukacji dziecka, od s. 575-582, 8 s. 2012.
Nakladatel Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego
Další údaje
Originální jazyk polština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064249
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-7271-756-6
Klíčová slova česky Transformace školství; Rámcový vzdělávací program; školní vzdělávací program; vědomosti; dovednosti; klíčové kompetence; prevence rizikového chování; výzkumné šetření
Klíčová slova anglicky Key competencies; Global educational program for elementary schools; socially disadvantaged child; social disadvantage; school; social school environment; special needs assitance; social educationalist; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 4. 3. 2013 22:56.
Anotace
Rozdział omawia możliwości pomocy dzieciom mającym specyficzne wymagania edukacyjne i rozwoju ich kompetencji odnośnie do transformacji (przemiany) czeskiego szkolnictwa podstawowego i wprowadzania Ogólnego Programu Edukacyjnego Wykształcenia Podstawowego. Omawia również możliwości wykorzystania w szkołach pedagogów socjalnych.
Anotace česky
Kapitola přináší poznatky z transformace českého školství a zavádění Rámcových vzdělávacích programů pro základní školství, kde je posílena vedle rozvoje kognitivních znalostí a dovedností rovina rozvoje klíčových kompetencí, tzn. připravenosti dítěte na řešení rozmanitých životních situací. Změna v přístupu k dítěti je výzkumně ověřována na realizaci primární prevence rizikových forem chování ve školním prostředí.
Anotace anglicky
The chapter deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information from research about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 09:21