J 2011

Heterogenität in einer Fremdsprachenklasse: unterschiedliche Lernausgangslagen.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Heterogenität in einer Fremdsprachenklasse: unterschiedliche Lernausgangslagen.

Název česky

Heterogenita ve školní výuce cizím jazykům: rozdílné předpoklady k učení.

Název anglicky

Heterogeneity in a foreign language class: learning different starting positions.

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

PEDAGOGIJA: Teorija un prakse.VI, Liepaja, Liepajas Universitate, 2011, 1407-9143

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Lotyšsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00064281

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

heterogenita; výuka cizích jazyků; obtíže při učení; nadaný žák; inkluze; výzkum

Klíčová slova anglicky

heterogeneity; foreign lanuguage learning and teaching; learning disability; good learning performance; inclusion; research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2013 12:57, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Heterogenität ist ein multifaktorielles Phänomen, das in all seiner Komplexität nicht nur zum Alltag des Fremdsprachenunterrichts, sondern auch zu aktuellen Themen der Sprachlehr- und Sprachlernforschung gehört. Im Beitrag werden Lernschwächen und Leistungsstärken als zwei von mehreren Determinanten schulischen Fremdsprachenlehrens und -lernens thematisiert. Neben einer theoretischen Einbettung werden Teilergebnisse von zwei empirischen Untersuchungen präsentiert, die auf die Inklusion von lernschwachen sowie leistungsstärken Kindern fokussiert wird.

Česky

Heterogenita je multimenzionální fenomén, který se odráží nejen v každodenní výuce cizím jazyků, ale patří i k aktuálním výzkumným tématům didaktiky cizích jazyků. V příspěvku jsou vymezeny charakteristiky žáků s poruchami učení a žáků nadaných se zřetelem ke školní výuce cizích jazyků. Vedle teoretického ukotvení dané problematiky jsou v textu představeny výsledky dvou výzkumných šetření, která zjišťují zda a do jaké míry se učitelům cizích jazyků v jejich pedagogické praxi daří realizovat koncept inkluze.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Liepaja.Beitrag.Janikova._final.doc
Požádat o autorskou verzi souboru