D 2012

Metodologické otázky zkoumání vytváření a rozvíjení didaktické znalosti obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka

JAŠKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Metodologické otázky zkoumání vytváření a rozvíjení didaktické znalosti obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka

Název anglicky

The methodological issues of the research related to creating and developing pedagogical content knowledge of the university novices teaching English for Special Purposes

Autoři

JAŠKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Young researchers forum: fórum mladých výskumníkov, od s. 63-72, 10 s. 2012

Nakladatel

Slovenské pedagogické nakladateľstvo

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064301

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-10-02394-3

UT WoS

000396943000007

Klíčová slova anglicky

pedagogical content knowledge; English for Special Purposes; teacher's professional development; university teacher; novice teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2019 08:53, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek pojednává o teoretických východiscích, cílech a metodologickém postupu zkoumání procesů, kterými se vytvářejí a rozvíjejí didaktické znalosti obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka. Pro disertační práci je navržen smíšený výzkumný design, kde kvalitativní metoda opakovaného narativního rozhovoru s několika vysokoškolskými učiteli je doplněna kvantitativní metodou dotazníku distribuovaného všem dostupným vysokoškolským učitelům odborného anglického jazyka v České republice.

Anglicky

The article deals with the theoretical basis, objectives and methodological procedure of the research related to the processes of creating and developing pedagogical content knowledge of the university novices teaching English for Special Purposes. A mixed research design is determined for the dissertation where the qualitative method of repeated narrative interviews with several university teachers is supplemented by the quantitative method of the questionnaire distributed to all the available university teachers of English for Special Purposes in the Czech Republic.