KACHLÍK, Petr. Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA, K. et al. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational Needs of Children at Risk for and with Behavioural Disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 139-160. ISBN 978-80-210-6134-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí
Název česky Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí
Název anglicky Possibilities of Addictive Behaviour Prevention in a School Environment
Autoři KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational Needs of Children at Risk for and with Behavioural Disorders. od s. 139-160, 22 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064304
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6134-7
Klíčová slova česky Dotazník; kohorta; návykové chování; pilotní studie; program; prevence; škola; výzkum; závislost; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky Questionnaire; cohort; addictive behaviour; pilot studies; program of prevention; school; research; addiction; health; pupil
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 3. 4. 2013 21:57.
Anotace
Žáci základní školy patří z pohledu drogové epidemiologie mezi typické rizikové skupiny ohrožené závislostním chováním. Častější drogové experimenty v tomto populačním segmentu často souvisejí se zvědavostí, touhou po dobrodružství, příjemných prožitcích, s hledáním vlastních limitů, potřebou exhibice, sociální nezralostí. K preventivnímu působení ve školách je využíváno řady forem, dobrých výsledků dosahují zejména metody komunitní prevence a vrstevnické projekty. Kapitola přibližuje souhrn výsledků školního pilotního programu primární prevence závislostí nazvaného Drogy-Důvod-Dopad. Projekt dokázal oddálit nástup rizikového chování školních dětí o 1-2 roky, je ale vhodné jeho propojení s dalšími preventivními aktivitami.
Anotace anglicky
Elementary school pupils are from the perspective of drug epidemiology to the typical risk groups at risk of addictive behaviour. Increased drug experiments in this segment of the population often linked with curiosity, a desire for adventure, pleasant experiences, with finding their own limits, the need to exhibitions, social immaturity. The preventive effect in schools is used a number of forms, good results are achieved in particular the methods of prevention and peer community projects. Chapter presents a summary of the results of a pilot school program called primary prevention of addiction Drugs-Reason-Impact. The project was able to delay the onset of risky behavior school children about 1-2 years, but it is very suitable for integration with other preventive activities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 18:46