HALÚZKA, Miloš and Jiří ŠIBOR. Porovnání absence žáků SOU a SOŠ (Vocational Schools and Secondary Technical Schools Students – Comparison of Theirs Absence). In Univerzita obrany. XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. 1st ed. Brno: Univerzita obrany, 2012, p. nestránkováno, 4 pp. ISBN 978-80-7231-865-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Porovnání absence žáků SOU a SOŠ
Name in Czech Porovnání absence žáků SOU a SOŠ
Name (in English) Vocational Schools and Secondary Technical Schools Students – Comparison of Theirs Absence
Authors HALÚZKA, Miloš and Jiří ŠIBOR.
Edition 1. vyd. Brno, XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. p. nestránkováno, 4 pp. 2012.
Publisher Univerzita obrany
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7231-865-0
Keywords (in Czech) Absence; záškoláctví; různé typy škol; příčiny absence; důsledky absence.
Keywords in English Absence; Truancy; Different school degree; The Causes of Absenteeism; Lack of Consequences.
Changed by Changed by: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D., učo 2697. Changed: 3/4/2013 14:29.
Abstract
Záškoláctví patří mezi velmi závažné jevy, které spolu s ostatními problémy školy (resp. státu), rodičů a žáků přispívá ke snižování vzdělanostní úrovně národa. Toto mimo jiné popisuje např. studie PISA 2009 (Palečková, Tomášek, Bastl, 2010). V minulosti byl proveden výzkum zjišťující míru absencí na 2. Stupni základních škol (Dvořáková, 2006). Předložená práce na předchozí navazuje a provádí výzkum dat získaných na středních odborných učilištích a středních odborných školách. Porovnány jsou výsledky zjištěných absencí těchto dvou skupin žáků a verifikovány závěry.
Abstract (in English)
Truancy is a very serious effects, which together with other school problems (or state), parents and students contributes to reducing the level of education of the nation. This describes among other things, such as PISA 2009 (Paleckova, Tomasek, Bastl, 2010). In the past, research was focused to detect the absence of second degree Elementary schools (Dvorakova, 2006). The present work builds on previous research done and data gathered at vocational schools and secondary technical schools. Comparison of the results identified the absence of these two groups and verifies them.
PrintDisplayed: 24/5/2024 09:48