2013
La famille et la communauté comme métaphore d´un projet culturel
KYLOUŠEK, PetrZákladní údaje
Originální název
La famille et la communauté comme métaphore d´un projet culturel
Název česky
Rodina a komunita jako metafora rozvoje národní kultury
Název anglicky
Family and Community as a Metaphor for a Cultural Project
Autoři
KYLOUŠEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Prešov, Histoires de familles et de territoires. Acta facultatis philosophicae universitatis prešoviensis. Literárnovedný zborník 42 ( AFPh UP 389/470). Prešov 2012 125 s. od s. 70-82, 13 s. 2013
Nakladatel
Univerzita Prešov
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00074666
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-555-0735-4
Klíčová slova anglicky
Michel Tremblay; family; community; marginality; popular culture
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2015 14:21, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
L'analyse de la trilogie des Cahiers de Michel Tremblay (Le cahier noir, 2003; Le cahier rouge, 2004; Le cahier bleu, 2005)examine le parallélisme entre l'émergence de l'écriture de la narratrice et son histoire familiale: rupture d'avec sa famille naturelle et insertion dans une communauté nouvelle ou se mélange la marginalité sociale et l'avant-garde. C'est cette transfiguration de la marginalité qui, selon Tremblay, est la source du renouveau de la culture populaire, nationale.
Česky
Analýza trilogie Michela Tremblaye Cahiers (Le cahier noir, 2003; Le cahier rouge, 2004; Le cahier bleu, 2005) rozebírá souběh zrodu spisovatelky a jejího rodinného příběhu: rozchod s vlastními rodiči a sestrami a zapojení do komunity nové, v níž se mísí sociální marginalita s avantgardou. Právě tato transfigurace marginality je dle Tremblaye zdrojem obnovy národní, neboť lidové kultury.
Anglicky
The analysis of Michel Tremblay's Cahiers (Le cahier noir, 2003; Le cahier rouge, 2004; Le cahier bleu, 2005) examines the parallels between the emergence of writing and the narrator family history: break from his natural family and integration into a new community that blends social marginality and the avant-garde. It is this transfiguration of marginality, according Tremblay, that is the source of the renewal of popular, national culture.