M 2012

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. Sborník abstraktů příspěvků z konference

NOVOTNÁ, Jiřina a Vladislav NAVRÁTIL

Základní údaje

Originální název

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. Sborník abstraktů příspěvků z konference

Název anglicky

Motivation of gifted pupils and students in mathematics and science

Autoři

NOVOTNÁ, Jiřina a Vladislav NAVRÁTIL
Novotná, Jiřina (ed.).

Vydání

2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

nadání; tvořivost; algoritmus; matematika; přírodní vědy; environmentální fyzika; využití ICT

Klíčová slova anglicky

gift; creativity; algorithm; mathematics; science; enviromental physics.; using ICT
Změněno: 9. 3. 2013 07:26, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Anotace

V originále

Konference je výstupem z Výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MS 0021622443.) Výzkumný záměr je uskutečňován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, jeho řešitelkou je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o matematiku a přírodovědné předměty, hraje velkou roli motivace ke studiu těchto předmětů. Otázce motivace v matematice a přírodních vědách na všech stupních škol, počínaje mateřskými, je věnován předložený sborník. Práce s matematickou tématikou popisují perspektivní metody ve výuce aritmetiky, algebry, geometrie a informatiky. Jako inspirující zajímavost jsou uvedeny poznatky o výuce matematiky u našich sousedů, v Německu a také v Anglii. Přírodovědněně zaměřené práce se zabývají zajímavými jevy a otázkami didaktickými. Autoři sborníku doufají, že jejich práce poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy. Konference je výstupem z Výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MS 0021622443.) Výzkumný záměr je uskutečňován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, jeho řešitelkou je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o matematiku a přírodovědné předměty, hraje velkou roli motivace ke studiu těchto předmětů. Otázce motivace v matematice a přírodních vědách na všech stupních škol, počínaje mateřskými, je věnován předložený sborník. Práce s matematickou tématikou popisují perspektivní metody ve výuce aritmetiky, algebry, geometrie a informatiky. Jako inspirující zajímavost jsou uvedeny poznatky o výuce matematiky u našich sousedů, v Německu a také v Anglii. Přírodovědněně zaměřené práce se zabývají zajímavými jevy a otázkami didaktickými. Autoři sborníku doufají, že jejich práce poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy. Konference je výstupem z Výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MS 0021622443.) Výzkumný záměr je uskutečňován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, jeho řešitelkou je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o matematiku a přírodovědné předměty, hraje velkou roli motivace ke studiu těchto předmětů.

Anglicky

Conference is the output of the research plan Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE). In present times, characterised by lack of interest of young generation in mathematics, physics and chemistry, plays leading role motivation.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání