C 2012

Přístupy učitele k nadaným žákům

ŠŤÁVA, Jan, Jiřina NOVOTNÁ a Irena BĚLOHOUBKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Přístupy učitele k nadaným žákům

Název česky

Přístupy učitele k nadaným žákům

Název anglicky

Training teachers of gifted students

Autoři

ŠŤÁVA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Jiřina NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí) a Irena BĚLOHOUBKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, od s. 42-59, 18 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064330

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6144-6

Klíčová slova česky

nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; etický kodex; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se specifickými potřebami vzdělávání motivace; nadání; ;

Klíčová slova anglicky

gifted pupil; legislative basics with talented pupils; the moral dimension of professional code of ethics; teaching ability; work ethics teacher; the teacher and pupils with special educational needsmotivation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2013 09:45, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. V kapitole jsou též shrnuty výsledky výzkumu vztahu učitelů k nadaným žákům.

Anglicky

The chapter deals with approaches to training teachers of gifted students, while also touching in this context, the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the work of teachers. They shall also mention some of the ethical aspects of teachers work with pupils with special educational needs.In the chapter the results of the research teachers of gifted pupils is presented.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání