2012
Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Název česky
Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky
Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Efeta, Bratislava, Emitplus, 2012, 1335-1397
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064333
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
inkluze; vzdělávání; pedagog; rodina; žák s lehkým mentálním postižením; kvantitativní výzkum
Klíčová slova anglicky
inclusion; education; pedagogue; family; pupil with mild mental disability; quantitative research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 15:23, Dana Nesnídalová
V originále
Článek je ukázkou dvou výzkumných šetření zaměřených na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Text prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory vzdělávání a pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci.
Anglicky
Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The article shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The text presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|