J 2012

Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením

Název česky

Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením

Název anglicky

Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Efeta, Bratislava, Emitplus, 2012, 1335-1397

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064333

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

inkluze; vzdělávání; pedagog; rodina; žák s lehkým mentálním postižením; kvantitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

inclusion; education; pedagogue; family; pupil with mild mental disability; quantitative research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 15:23, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Článek je ukázkou dvou výzkumných šetření zaměřených na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Text prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory vzdělávání a pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci.

Anglicky

Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The article shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The text presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání