Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1091136, author = {Švaříček, Roman and Šalamounová, Zuzana}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-1-48}, keywords = {instructional communication; educational communication; visual acts of meaning; verbal communication; non-verbal communication; IRF exchange structure}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Vizuální akty ve výukové komunikaci}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_1_Vizualni_SvaricekSalamounova.pdf}, volume = {23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1091136 AU - Švaříček, Roman - Šalamounová, Zuzana PY - 2013 TI - Vizuální akty ve výukové komunikaci JF - Pedagogická orientace VL - 23 IS - 1 SP - 48-71 EP - 48-71 SN - 12114669 KW - instructional communication KW - educational communication KW - visual acts of meaning KW - verbal communication KW - non-verbal communication KW - IRF exchange structure UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_1_Vizualni_SvaricekSalamounova.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_1_Vizualni_SvaricekSalamounova.pdf N2 - Předložená empirická studie pojednává o tom, jaké funkce ve výukové komunikaci mezi učiteli a jejich žáky zastávají vizuální významové akty, tj. sdělení viditelná aktérům komunikace, jež jim přičítají určitý význam. Výsledky, které studie zprostředkovává, vycházejí z kvalitativní analýzy 32 videonahrávek vyučovacích hodin humanitních předmětů na druhém stupni základních škol. Vizuální významové akty jsou nejprve diferencovány na tematické, které zobrazují události, objekty či myšlenky spjaté s tématem komunikace, a interaktivní, jež slouží jako sdělení kontaktní. V kontextu vyučovacích hodin jsou pak tematické akty prezentovány jako nástroj konceptualizace výukových obsahů, zatímco akty interaktivní zobrazeny jakožto mechanismus napomáhající uspořádání výukové komunikace. Přestože vizuální významové akty zastávají analogické funkce a mnohdy vytvářejí tytéž vzorce, je zřejmé, že jejich podoba je výrazně individualizovaná a lze ji chápat jako znak profesní identity učitele. ER -
ŠVAŘÍČEK, Roman a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Vizuální akty ve výukové komunikaci. \textit{Pedagogická orientace}. Brno, 2013, roč.~23, č.~1, s.~48-71. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-1-48.
|