Život v demokracii. Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň základních škol
Život v demokracii. Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň základních škol. Gollob, R. - Krapf, P. (eds.). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 196 s. ISBN 978-80-210-6088-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Život v demokracii. Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň základních škol |
Autoři | Gollob, R. - Krapf, P. (eds.). |
Vydání | 1. vyd. Brno, 196 s. 2012. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích) |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
ISBN | 978-80-210-6088-3 |
Štítky | Munipress |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 12. 3. 2013 10:14. |
Anotace česky |
---|
Toto je příručka pro učitele výchovy k demokratickému občanství (VDO) a výchovy k lidským právům (VLP), dále pro redaktory učebnic VDO/VLP a odborníky zabývající se tvorbou učebních osnov. Na klíčové koncepty VDO/VLP se zaměřuje devět učebních lekcí, každá s přibližně čtyřmi vyučovacími hodinami. Plány jednotlivých vyučovacích hodin obsahují postupné pokyny včetně materiálů pro žáky a pracovních informací pro učitele. Proto je tato příručka také vhodná pro studenty pedagogických škol, začínající učitele nebo pro učitele, kteří získávají doplňující pedagogické vzdělání v oblasti VDO/VLP. Z návrhů a materiálů mohou těžit i zkušení učitelé. Publikace obsahuje učební programy pro celý školní rok jak pro vyšší ročníky základních škol, tak pro mladší ročníky středních škol. Vzhledem k tomu, že jednotlivé lekce zahrnují samostatná témata, jsou možnosti využití této příručky značně flexibilní. |
Anotace anglicky |
---|
This is a manual for teachers in Education for Democratic Citizenship (EDC) and Human Rights Education (HRE), EDC/HRE textbook editors and curriculum developers. Nine teaching units of approximately four lessons each focus on key concepts of EDC/HRE. The lesson plans give step-by-step instructions and include student handouts and background information for teachers. In this way, the manual is suited for trainees or beginners in the teaching profession and teachers who are receiving in-service teacher training in EDC/HRE. Experienced teachers may draw on the ideas and materials. The complete manual provides a full school year’s curriculum for lower secondary classes, but as each unit is also complete in itself, the manual allows great flexibility in use. |
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 10:31