ŠTĚPÁNEK, Libor. Individualised ICT-enhanced Language Learning: From Web-quests to Virtual Study Space. In Online Educa Berlin. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Individualised ICT-enhanced Language Learning: From Web-quests to Virtual Study Space
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor.
Vydání Online Educa Berlin, 2012.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky language learning; creativity; ICT-enhanced approach
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D., učo 18364. Změněno: 6. 4. 2013 16:32.
Anotace
This paper presents an analysis of new collaborative and interactive tools and activities within an ICT-enhanced university language learning setting with the aim to describe their development, use and effectiveness. Masaryk University Language Centre (CJV MU) has initiated complex improvements and innovations of language education in the Czech Republic. Recent CJV MU projects have focused on design, development, piloting, evaluation and implementation of novel courses, testing and cutting edge ICT tools; more concretely on the areas of CEFR, flexible materials format, authentic situations, creative processes, community-of-practice communication and individualised ICT-enhanced language learning. The effort resulted in over one hundred innovated ICT-enhanced soft skills and language courses, new online adapt test software and a Virtual Study Space (VSS). The outcomes indicate that ICT-enhanced approach can play a fundamental role in improving language learning.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 10:39