2013
Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies
ŠTĚPÁNEK, Libor a Alena HRADILOVÁZákladní údaje
Originální název
Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena HRADILOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), 2013, 2191-611X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/13:00067902
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
UT WoS
000447331800010
Klíčová slova anglicky
Academic writing; ICT-enhanced activity; online peer review; video-conferencing
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2015 11:38, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper presents a case study of a course on academic writing for postgraduate studies within a collaborative and interactive information and communication technologies (ICT) based language-learning setting. It describes the structure of an academic writing course for PhD students, focusing on three ICT-enhanced course activities: collaborative tasks undertaken within a discussion forum, online peer reviews, and videoconferencing with invited specialists. Samples of the course participants' work and results of their feedback are presented. Results indicate that while ICT-enhanced tools are considered useful by both course participants and teachers, there continues to be a need for research regarding the benefits of ICT-enhanced methods when they are combined with a traditional approach to teaching and learning.