J 2013

Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies

ŠTĚPÁNEK, Libor a Alena HRADILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena HRADILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), 2013, 2191-611X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/13:00067902

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

UT WoS

000447331800010

Klíčová slova anglicky

Academic writing; ICT-enhanced activity; online peer review; video-conferencing

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2015 11:38, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents a case study of a course on academic writing for postgraduate studies within a collaborative and interactive information and communication technologies (ICT) based language-learning setting. It describes the structure of an academic writing course for PhD students, focusing on three ICT-enhanced course activities: collaborative tasks undertaken within a discussion forum, online peer reviews, and videoconferencing with invited specialists. Samples of the course participants' work and results of their feedback are presented. Results indicate that while ICT-enhanced tools are considered useful by both course participants and teachers, there continues to be a need for research regarding the benefits of ICT-enhanced methods when they are combined with a traditional approach to teaching and learning.