a 2013

Učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava

Základní údaje

Originální název

Učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek

Název česky

Učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek

Název anglicky

Learning of social excluded on the example of social excluded

Autoři

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Zkušenost - reflexe - učení, 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/13:00067934

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

učení; sociálně vyloučení; romské pohádky

Klíčová slova anglicky

learning; social excluded; romany fairytales

Příznaky

Mezinárodní význam

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je diskutovat hodnoty Romů a příklady pozitivního vnímání života a učení Romů prizmatem reflexe vnímání reality sociálně vyloučených Romů v post-socialistické společnosti. Hodnoty Romů a pozitivní vnímání života je v textu reflektováno na příkladu romských pohádek. Výzkumník si klade následující otázky: Je možné pomoci sociálně vyloučeným nabýt důvěry v majoritu? Jaké příklady dobrého učení a pozitivního zvládání života Romové vypráví v romských pohádkách?

Anglicky

The contribution concerns with the values of Roma and examples of positive attitudes to the life through prism of reflection of Romany fairytales.