2013
Učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
ŠEVČÍKOVÁ, StanislavaZákladní údaje
Originální název
Učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
Název česky
Učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
Název anglicky
Learning of social excluded on the example of social excluded
Autoři
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Zkušenost - reflexe - učení, 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/13:00067934
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
učení; sociálně vyloučení; romské pohádky
Klíčová slova anglicky
learning; social excluded; romany fairytales
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 25. 5. 2013 20:34, Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je diskutovat hodnoty Romů a příklady pozitivního vnímání života a učení Romů prizmatem reflexe vnímání reality sociálně vyloučených Romů v post-socialistické společnosti. Hodnoty Romů a pozitivní vnímání života je v textu reflektováno na příkladu romských pohádek. Výzkumník si klade následující otázky: Je možné pomoci sociálně vyloučeným nabýt důvěry v majoritu? Jaké příklady dobrého učení a pozitivního zvládání života Romové vypráví v romských pohádkách?
Anglicky
The contribution concerns with the values of Roma and examples of positive attitudes to the life through prism of reflection of Romany fairytales.