k 2009

Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole

NOVÁK, Petr

Základní údaje

Originální název

Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole

Název česky

Jaké cíle experimentování preferují učitelé fyziky na základní škole

Název anglicky

What are the objectives experimentation prefer physics teachers in elementary school

Autoři

Vydání

Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

didaktická diagnostika, polostrukturované interview, cíle experimentování, školní experiment

Klíčová slova anglicky

didactic diagnostics semi-structured interview the objective of experimentation school experiment
Změněno: 20. 3. 2013 10:25, Mgr. Petr Novák, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné studie, v níž se na základě polostrukturovaného interview s učiteli fyziky zjišťovalo, jaké cíle preferují v souvislosti s experimentováním ve výuce fyziky na základní škole. Výsledky naznačují, že učitelé spojují experimentování s kvalitativní ukázkou daného fyzikálního jevu, jedná-li se demonstrační experiment. V případě žákovského experimentu je cíl soustředěn na praktickou dovednost žáků spojenou s kvalitativním a kvantitavním ověřením teoretických výpovědí.

Anglicky

The contribution introduces the results of research studies, in which on the basis of interviews with teachers polostrukturovaného physics checked as preferred targets in the context of experimentation in teaching physics at an elementary school. Results suggest that teachers combine experimentation with a qualitative demonstration of the physical phenomenon, whether it is a demonstration experiment. In the case of pupil is the objective of the experiment focused on practical skills associated with students, quantitatively and qualitatively, the verification of theoretical statements.

Návaznosti

2E08026, projekt VaV
Název: Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách