MILÉŘ, Tomáš. Klimatická gramotnost. In XXVIII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Klimatická gramotnost
Název anglicky Climate literacy
Autoři MILÉŘ, Tomáš.
Vydání XXVIII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky klimatická gramotnost, vzdělávání, kurikulum
Klíčová slova anglicky climate literacy, education, curriculum
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D., učo 80022. Změněno: 22. 3. 2013 21:54.
Anotace
Klimatická gramotnost je nový termín, který si v podmínkách v české společnosti teprve hledá své místo. Vzdělávání by vždy mělo reflektovat aktuální potřeby společnosti, bohužel téma klimatických změn přes svou závažnost dosud nenašlo adekvátní odezvu. Ve světě existují ojedinělé pokusy o zavedení tématu změn klimatu do vzdělávacího systému, ovšem přicházejí poněkud pozdě. Také v České republice dosud chybí koncepční přístup k otázce klimatických změn ve vzdělávacím systému. Prezentujeme návrh vzdělávacího obsahu výuky změn klimatu pro druhý stupeň základní školy. Aktivity a výukové moduly byly testovány na brněnské základní škole.
Anotace anglicky
Climate literacy is a new term which has not been properly introduced in the Czech republic. Education should always reflect the current needs of society, unfortunately, the theme of climate change despite its seriousness has not found an adequate response. In the world there are sporadic attempts to introduce the topic of climate change into the education system, but come a little late. Also in the Czech Republic conceptual approach to climate change in the education system is missing. We offer the curriculum for teaching climate change topic at the middle school level.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 12:41