Detailed Information on Publication Record
2013
Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech
PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Klára KOSTKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech
Name (in English)
Foreign language teacher expertise: results of research based on observations and interviews
Authors
Edition
20. výroční konference ČPdS "Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi" 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
učitel, expertnost, empirický výzkum, cizí jazyky, pozorování výuky, rozhovor, stimulované vybavování
Keywords in English
teacher, expertise, empirical research, foreign languages, observation, interview, stimulated recall
Změněno: 23/3/2013 17:20, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
Abstract
V originále
Cílem příspěvku je představit design a metodologii výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje v profesi učitele a vybrané výsledky, jež dosavadní fáze výzkumu, realizovaného v rámci projektu GAČR P407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního vývoje (na pozadí cizojazyčné výuky) přinesly. Prezentovaný výzkum se zaměřuje na problematiku identifikace expertů, na systematickou analýzu povahy expertnosti učitele a na procesy a podmínky jejího rozvoje a udržování. Staví na metodologii uplatňované v obecných výzkumech expertnosti v různých oblastech lidské činnosti vycházejících z kognitivních teorií, zároveň zohledňuje i sociální a afektivní dimenzi učitelské expertnosti. V prezentaci budou představeny výzkumný design a výsledky první a druhé fáze, jež stavěly na metodách pozorování a rozhovoru založeného na stimulovaném vybavování.
Links
GAP407/11/0234, research and development project |
|