k 2009

Strategie pozitivního hodnocení jako motivační nástroj při výuce chemických výpočtů na ZŠ

PTÁČEK, Petr

Basic information

Original name

Strategie pozitivního hodnocení jako motivační nástroj při výuce chemických výpočtů na ZŠ

Name in Czech

Strategie pozitivního hodnocení jako motivační nástroj při výuce chemických výpočtů na ZŠ

Name (in English)

Strategy of Positive Classification as a Motivational Instrument for Chemical Calculations Education at a Primary School

Authors

Edition

XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 2009

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Motivace; Kooperativní učení; Aktivní učení; Matematická gramotnost

Keywords in English

Motivation; Cooperative teaching; Active teaching; Mathematical literacy
Changed: 27/3/2013 17:46, Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.

Abstract

In the original language

V prezentaci jsem představil metodu motivačního hodnocení jako užitečnou pomůcku při výuce chemických výpočtů na ZŠ a výsledky výzkumu vlivu aplikace metody pozitivního hodnocení na motivaci žáků při výuce chemických výpočtů na základní škole.

In English

In the presentation, I introduced a method of evaluation as a useful motivational tool for teaching chemical calculations at the primary school. In the presentation, I presented the results of research on the influence application methods of positive reviews on the motivation of pupils for chemical calculations in elementary school.